Percek alatt feltölthető és 650 kilométer a hatótávja a Hyundai villanymotoros hidrogénautójának
Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.
A CR-V-re épülő új üzemanyagcellás modellbe hidrogént és áramot is lehet majd tölteni.
Sokkal kevésbé terhelik a környezetet, mint a dízelbuszok, és az elektromos társaiktól eltérően szupergyorsan feltölthetők és könnyűek az üzemanyag-cellás buszok, amelyek közül egy high-tech portugál-japán példányt, a Toyota-Caetano H2.City Goldot próbáltuk ki Pakson.
A dél-koreai gyártó egy elérhető árú új elektromos kisautót tervez piacra dobni az európai piacon.
Az újdonságot villanymotor hajtja, amely nem egy hatalmas akkumulátorból, hanem üzemanyagcellából nyeri a működéséhez szükséges energiát.
Mostantól már itthon is kapható a dél-koreai gyártó hidrogénnel tankolható villanymotoros újdonsága, amit egy Budapest környéki rövid menetpróba során volt alkalmunk tesztvezetni.
A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.
A töltési idő és a hatótáv nagyon is rendben van, most már "csak" a töltési infrastruktúrán lenne mit javítani.
Egy üzemanyagcellás autó több száz barra töltött hidrogéntartályaival szemben jó, ha megvan a bizalom.
Idén több mint hetven autót teszteltünk itthon vagy próbáltuk ki nemzetközi bemutatókon. Ebből a népes csapatból válogattuk ki a legemlékezetesebbeket.
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént”? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.